Met Dank Aan Mijn Bank

Standaard

bank Toen het de haaien van mijn Griekse bank duidelijk werd dat je wel een volslagen idioot moest zijn om nog maar 1 eurocent op je rekening te storten, kregen zij het lumineuze idee het online bankieren in te voeren. Het was niet voor iedereen weggelegd. Als je dan al beschikte over een pc, en de enorme meevaller ook enkele uren per dag internetverbinding te hebben, kon je persoonlijk een aanvraag indienen. Stapel formulieren invullen, bewijzen voorleggen, een week wachten op goedkeuring.

Vanzelfsprekend werkte het systeem niet, of nauwelijks, een maandenlange ergernis waar de telefoonmaatschappij dan wel blij om was. Vandaag liggen de kinderziekten al een poos achter ons en kan je al enterend je facturen en je geld kwijt. Dat kost je dan wel 2 euro per overschrijving. Niet genoeg, volgens de haaien.

Want wie denkt dat hij nu, dank zij het internet,  vrolijk fluitend de ellenlange rijen in het bankkantoor kan vermijden, is een onverbeterlijke schlemiel. Met regelmatige tussenpozen wordt namelijk – en opzettelijk – het systeem platgelegd, zodat je wel verplicht bent het kantoor binnen te stappen, voorzien van je factuur en de nodige centen.

Volg mij even mee. Ik leg ter betaling een factuur en 200 euro op de toonbank.

Sorry, mevrouw, maar dit gaat niet.

Hoezo gaat dit niet?”

U moet het geld op uw rekening storten. Ik kan dit wel even voor u doen. Kostprijs 2 euro.

Vooruit dan. Kan ik nu a.u.b. deze rekening betalen?”

Jazeker, ik haal het bedrag van je rekening. Kostprijs 2 euro. En ga nu meteen je factuur betalen. Kostprijs 2 euro.”

Ik vervloek mijn bank nu nog meer dan ik al deed. Sta ik me daar warempel belachelijk te maken en 6 euro te betalen voor een verrichting? Terwijl zij in hun vuistje lachen? Terwijl die graaiers godbetert nu bovendien een taks voorstellen op het pinnen van je eigen poen? Kleftes!

36 gedachtes over “Met Dank Aan Mijn Bank

  1. H oi Babette, internetbankieren hebben ze ? Pinnen bij winkels/banken ook ?
    Dan zou ik als mogelijk een Belgische bank nemen, een app downlouden voor internetbankieren , dan komt met de juiste ibannummers en bic-codes het met de facturen ook inorde .

  2. Wat me elke keer weer verrast is de gelatenheid waarmee we het allemaal laten gebeuren … Murwww, van weten dat je genaaid word …… een revolutie dat had je verwacht zie ik in je reactie maar nee … bizar …

  3. Oooo, wat schandalig. Kan toch niet, dit? Pure diefstal. Ach, wat klets ik. Élke bank steelt, ook in Nederland. Vroeger bracht je je geld naar de bank omdat het daar veilig was en ze goed met je geld omgingen, tegenwoordig zijn ze er alleen maar op uit om bonussen bij elkaar te graaien. Moeten toch érgens van betaald worden.

  4. Wat erg als je afhankelijk bent van dit systeem. De Grieken worden wel door de mangel gehaald sinds de crisis he? Niet te geloven wat een wanbeleid, en jullie zijn daar dan de dupe van, net als alle andere bankgebruikers. Schande!

Geef een reactie

