Mousserende Mecenas

Standaard

Lakkos

Is hier iemand begenadigd met een Engels vocabularium dat verder reikt dan “No“, “Yes” of “Dunno“? Wil die dan even aan Boss uitleggen, dat in mijn kleine universum en in mijn evolutionair proces als pensioengenieter het begrip “mecenaat” buitengewone omzichtigheid vergt?

Hij zag het vorige maand al helemaal voor zich, zijn nieuw project nummer 17.412.

Op het centrale pleintje in de verloederde buurt, die hij met enkele enthousiastiekelingen wil omvormen tot een trendy Park Slope, zou hij een info- en stratenbord aanbrengen, ten behoeve van de toeristen, die deze buurt maar zelden bezoeken, en de inwoners van Heraklion zelf, die het bestaan er niet eens van kennen.

Boss sloeg aan het ontwerpen en het contacteren van de nodige vakmensen, want zoals steeds zag hij het groots. Het bord zou komen naast de muurschildering van onze staatsieportretschilder, die de oorspronkelijke bewoners van deze buurt (pimps met krulsnorren, hoertjes, hasj-rokende muzikanten en andere armlastige flierefluiters) goed in beeld wist te brengen.

Wie moet dat betalen, vraagt u zich af. Ik stelde die vraag ook. Boss zou – it’s easy, Darling! – sponsors vinden.

Boss en Darling schuimden de acht buurtwinkeltjes af, voorzien van tekst, uitleg en plannen.

En werden in hun vaart geremd door een Griekje, dat naar de Deputy Mayor had gebeld met de mededeling dat er twee foreign weirdo’s aan het bedelen waren.

Soit. Wij vonden vier sponsors. Ruim onvoldoende, maar wij hebben het dan ook over arme crisis stricken donders, die bovendien nog een taxi moeten betalen om zondag naar de stembus te trekken.

Boss’s info annex stratenplanbord hangt er dus, sinds gisteren. En kent veel bijval. Op die ene bejaarde mierenneuker na, die vond dat de Griekse tekst voor de Engelse had moeten geplaatst worden. Ungrateful dick.

Mocht u Boss aan de lijn krijgen, wilt u hem dan ook zeggen dat zijn auspiciën mij stilaan de keel uithangen?

30 gedachtes over “Mousserende Mecenas

    • Dag lieve Laura, het gaat goed hoor, dank voor je bericht! Heb een lange weg afgelegd sinds de diagnose precies 1 jaar geleden, en heb mijn wereld moeten/willen inkrimpen. Misschien lukt het me wel die ooit eens weer open te gooien. Knuffel voor jou x

      • O wat fijn iets van je te lezen Babette.
        Die tijd heeft je doen beseffen wat ècht belangrijk is in en voor jouw leven. Ik wens je alles goede een dikke knuffel terug xxx

        Ps: gelukkig kan ik hier iets posten zodat je weet dat ik je niet vergeet 🍀

    • Auw, hoe lief dat je me mist, Morgaine x Ik ben OK hoor, was met vakantie. Heb me vanzelfsprekend danig geërgerd en geamuseerd, dus ook hier niks nieuws onder de zon. In afwachting van verdere spannende gebeurtenissen en voor wie echt naar me snakt, is er een duister spoor van mij te vinden op FB. En van Boss, maar dat had je al door🙂

Geef een reactie

