Preutse Pretbederver

Standaard

IMG_5679

Als Boss’ sidekick (of is het sidechick?) overkomt het me wel eens, dat ik mag opdraven bij een van de projecten, die ’s mans omnipresence in het dorps- en het stadsleven extra in de verf moeten zetten.

Gezien eerdere samenwerking steevast is uitgelopen op huisarrest of een poging tot halsrecht, is mijn tussenkomst nu omzeggens beperkt tot emergencies, waarmee hij dan tijdnood en/of geldnood bedoelt.

In het oude stadsgedeelte waar onze tweede verblijfplaats zich bevindt, is – was – een lieflijk park met enkele klim- en speeltoestellen voor de vele kinderen in deze verpauperde buurt. Naar Griekse normen was het in no time omgevormd tot een donkere brousse, waar enkel druggebruikers en wildslapers zich nog in waagden.

Dit moest anders, besloten Boss en een aantal buurtvrijwilligers.

Het park werd een paar weken grondig onder handen genomen, zwerfvuil en kniehoog onkruid verdwenen, muren en banken kregen een nieuwe verflaag, de verlichting werd hersteld.

En plaatselijke kunstenaars werden verzocht, de muren met kleurrijke taferelen op te fleuren, om alzo een nieuwe, vrolijke speelomgeving te  creëren voor de kinderen die er voorheen angstvallig wegbleven.

Boss kreeg eveneens muurruimte toegewezen. Nauwkeuriger is het, hier te preciseren, dat hij een paar opvallende oppervlaktes voor zichzelf had opgeëist. Een en ander liep wat vertraging op, en het feit, dat Boss en Babette volgende week op reis vertrekken, noodzaakte hem tot het stellen van de voor hem moeizame vraag “could you do me a favour, darling?”

Darling staat dus op die bewuste muur de tegeltjes in te kleuren, die Boss had uitgetekend, als een volumineuze, vieze kerel, knabbelend op koekjes die hij in een papieren zak bij zich draagt, mijn richting komt opgeslenterd en mij in het Engels aanspreekt.

“Do you have the permission of the Dimos (stadsbestuur) to paint this wall?”

Met een vernietigende blik (die heb ik soms) op dat enorme lijf van hem en de diepzwarte gore baard die uit zijn kaken groeit, verzeker ik hem dat dit het geval is.

Hij wijst vervolgens op het kunstwerk-met-de-vrouwenbenen aan de overkant, het werk van een alleraardigst, getalenteerd meisje.

“This has to go!”

“Excuse me. Are you kidding me?”

Steekt die kerel geagiteerd van wal, dat hier kinderen komen (!) en dat deze tekening hoogst ongepast is voor die vrome zieltjes en dat hij de nodige stappen zal ondernemen om het te laten verwijderen etc.etc.

Ik ben van de hand Gods geslagen. Persoonlijk zie ik in dit werk geen enkele borstelstreek die een onbezoedeld kinderhart zou corrumperen.

Als door woeste wespen in mijn kont geprikt, blaf ik terug, dat de kinderen hier sowieso niet meer komen sinds lowlife scum als hij het park onveilig en vies maken. Malaka!

Danig geschrokken druipt de man af.

Ik durf er wat dierbaars om te verwedden, dat er eerstdaags een ketel verf over die sierlijke vrouwenbenen zal gegooid worden.

21 gedachtes over “Preutse Pretbederver

  1. Een getergd brein dat zijn misplaatste vunzige gedachten projecteert op een onschuldige, vrolijke en sprekende muurschildering. De diepzwarte baard moet zeker de kwijl maskeren.

    Hulde aan jullie buurt-opfleuring! En goed en boeiend geschreven, Babette.

  2. elsjeveth

    Mr. Lowlife Scum staat nu nog de vieze haren uit zijn baard te trekken van dikke spijt dat hij jouw heeft aangesproken. Wat een tering-lijer om het maar eens op z’n plat Rotterdams te zeggen.
    Goed gedaan en prachtig verwoord weer.

  3. GiVanrO

    …als een volumineuze, vieze kerel, knabbelend op koekjes die hij in een papieren zak bij zich draagt…Zou het niet kunnen dat je gewoon over mij gedroomd hebt Darling? Al zal je mij nooit horen foeteren over een paar vrouwenbenen.😉

  4. Kakel

    Ik ben zo geëmancipeerd als de pest maar zie niets vrouwonvriendelijks aan heel de tekening. Aanstellers! Als Darling Sidechick heb je dit uitstekend opgelost🙂

  5. mirjam1965

    Hoe komt hij erbij zeg, die benen zijn toch keurig! Misschien ziet hij iets onzedigs in de draden al zou ik niet weten wat🙂 Het fleurt de boel in ieder geval aardig op! Hoe gaat het verder met jou?

  6. Menck

    Betreft het de muurschildering op je foto? Man, man, man, wat is daar nu onzedig of kinderzielbezoedelend aan, zeg? Zelfs Facebook zou deze prent niet weren, kun je nagaan!

Geef een reactie

