Wrong Island

Standaard

Greekislands

Het is bijzonder erg gesteld met de geletterdheid c.q. geografische basiskennis van de medewerkers van het nog steeds niet failliete koerierbedrijf, waarvan ik de naam niet zal noemen, maar het begint  met A.

Long story short. 6 maanden geleden wordt Boss’ debit card bij zijn Engelse bankinstelling, waar hij al een halve eeuw klant is, aan de betaalautomaat geweigerd. Reden “Greece is a high risk country“. Zomaar. Geen verwittiging. Rot op, aan je centen kom je niet meer.

Boss is not pleased. Wat volgt is een (vergeefse) maandenlange, regelrechte veldslag met de diverse hiërarchieën binnenin de eerbiedwaardige Londense instelling. Tot uiteindelijk zelfs de Nationale Ombudsman de handdoek in de ring gooit.

Boss is er evenwel de man niet naar om zich vlug gewonnen te geven. Hij blijft lachen. Net zoals “La Vache Qui Rit”, beweert hij. Boss loopt namelijk nogal hoog op met zijn kennis van het Frans, maar dit moet je hem dus ECHT horen zeggen. Ik blijf dus ook lachen.

Nou goed. Je leeft niet voor niks 10 jaar op Kreta. Via slinkse wegen slaagt Boss erin, een kantoorhouder in Somerset UK te overtuigen een nieuwe debit card aan te maken. De kaart wordt op 1 september, aangetekend en al, verstuurd.

En zou hier dus al zijn, waren er niet de imbecielen van A.

Zij stuurden gisteren een sms-je. Hier ligt een pakje voor u. Gelieve

ons te bellen. Het zonenummer komt ons niet meteen bekend voor.

Ja, het pakje ligt bij hen op kantoor.

Op het Sporadeneiland SKOPELOS.

16 gedachtes over “Wrong Island

    • Ik stel vast dat er hier nogal wat gegadigden zijn voor een uitzonderlijk groepsreisje, Peter. Maar de kwestie is inmiddels opgelost, vendetta is nl. nog springlevend op Kreta. Maar daarvoor moet je dan wel op mijn FB-page zijn, die ik zonet uit een diepe coma heb gehaald🙂 #fotootjesalsbonus!

  1. Ik herinner mij een verhaal van vrienden op vakantie in de Pyreneen.
    Met een ouderwetse papieren cheque wilde zij geld opnemen.

    Allerlei papieren moesten ingevuld worden.

    Aan het einde van de papierenafwikkeling kregen zij de cheque en het geld mee.

    Nooit is er een bedrag van de rekening afgeschreven.

    Wat er met de paperassen is gebeurd blijft ook onduidelijk …..

    Veel plezier met jullie reisje naar Skopelos.

    Vrolijke groet,

  2. elsjeveth

    amai, en blijft uwen Boss nog lachen als de koe met quiche-pijn? je hebt er een prachtig item van gemaakt, maar blijft toch wel heel erg ambetant zoiets.

  3. Kakel

    Ik heb bij een Engelse bank gewerkt. Daar kregen we een cheque aangeboden vanuit Zuid-Afrika. voor ene meneer A. Bos. Ik verzin dit niet. Of wij even contact op wilden nemen met deze geluksvogel. De manager van Zuid-Afrika dacht: Nederland is zo’n klein land, daar kent iedereen elkaar😉
    BLijven lachten!

  4. Hahaha oww wat pijnlijk… Toevallig behoort Skopelos tot mijn favoriete eilanden in Griekenland, en ik kan je vertellen dat een tripje daar naartoe om het op te halen best leuk zou zijn🙂

Geef een reactie

