Welig (S)Tieren

Standaard

IMG_5627

 

Een erg oplettend volgeling zal zich herinneren, dat deze Deurmat ten huize Boss de Fournisseur de la Cour bij uitstek was voor het verwijderen van alle onkruid en ongewenst gewas dat zich, ongeacht de seizoenen, razend pleegt neer te zetten onder, tussen en op de muren en straatstenen die onze diep verscholen stulp verbergen.

Dit voor mij geestdodend karwei hield ik voor bekeken toen ik vaststelde dat, samen met een deel van mijn bovenlichaam, ook mijn onvolprezen energie verdwenen was. Wat echter niet het geval was met de fokking weeds, die zich tijdens mijn afwezigheid uitdagend explosief hadden gedragen.

Maar als de nood het hoogst is, is een behulpzame Griek nabij en kan ik mij dus nu verheugen in (het zicht en) de ecologische bekwaamheden van mijn nieuwe tuinman. Niet alleen is de man een wandelend naslagwerk en schetst hij mij de geneeskrachtige eigenschappen van elke vreemde bundel die hij uit de grond sleurt, hij heeft zich bovendien met verve geworpen op mijn uitgebreide verzameling bloem- en plantenpotten, die om wat TLC smeekten. Enfin, mijn planten en ik konden het slechter treffen.

Zowaar, je blijft van heel wat levensernst verschoond als je op Kreta woont.

20 gedachtes over “Welig (S)Tieren

  1. Dit soort Yiorgossen zijn zeldzaam. Regel nooit maar dan ook nooit een busje naar welk ander land dan ook want dat wordt een enkele reis meis! Geef hem zelfs geen fiets. Het enige voertuig zou een kruiwagen kunnen zijn.

    Ondertussen heb het goed.
    Hartelijke groet van Juffie

    ps: heeft Yiorgos weet van zijn populariteit?

  2. elsjeveth

    Zeg ’t is de moeite daar met je gardner. Je zou voor minder alle onkruid welig laten tieren, zowel buiten als binnenshuis. Och ja en de Kretenzer hulpvaardigheid is onvolprezen. En dat is echt serieus waar.

  3. Kakel

    Als de nood het hoogst is, zijn behulpzame Grieken dichtbij. En nog wel zo’n charmante :-)) Als daar het onkruid niet van op de loop gaat, weet ik het niet meer!
    Lieve groet

  4. Mark Doornaert

    Een deel van mijn bovenlichaam.was verdwenen? Dat overkomt mij ook wel eens Doormat, gisteren was ik nog naarstig op zoek naar mijn hoofd dat ik tenslotte terugvond op het nachtkastje. uiteraard mits enige hulp van mijn geliefde die nooit het hare verliest, gelukkig🙂

Geef een reactie

