Through the eye…

Standaard

Cancer1 1

In se zijn nietsvermoedende mensen, zoals ik, gelukkige mensen. Hoe ondraaglijk zou de gedachte immers zijn, dat je, na een voorziene vakantie van twee weekjes, slechts na vier maanden terug thuis zou zijn?

Hoe afschuwelijk zou het denkbeeld zijn van een rauwe diagnose, verminkende ingreep en uitputtende behandeling?

De zon schijnt ongenadig, duizenden krekels strijken hun vleugels en ik herstel. Over mijn hoogst confronterende episode kan, wil en zal ik het verder niet hebben, want in deze woorden zou ik nauwelijks kracht kunnen leggen.

Veel dankbaarder lijkt het me, die aan te wenden om dit achter mij te laten en mijn tweede leven elke dag uitbundig te omhelzen. En u, omdat u dit leest.

30 gedachtes over “Through the eye…

  1. Kakel

    Ik vond je al zo stil… Mijn hemel, wat heb je allemaal voor je kiezen gekregen? Het zal maar op je bordje terecht komen. In wat je niet beschrijft, ligt het ergste verscholen. Ik hoop dat je ergens kracht uit kunt putten om door te gaan. Want opgeven is geen optie. Dat blijkt wel uit de quote die je uitgezocht hebt. Sterkte, ook voor je naasten, en een goed herstel!
    Liefs en een dikke digitale knuffel

  2. elsjeveth

    Babette ik miste je. Heel begrijpelijk dat je pen even heeft gestokt. Courage. Leef je tweede leven zoals Harrij zo mooi omschrijft. Ik zie graag je items weer voorbij komen.

  3. Dus daarom, lieve Babette was je zo lang onzichtbaar in deze virtuele wereld. Dat liegt er even niet om wat er in de echte wereld met je gebeurde. Ik heb vijf jaar geleden een levensgevaarlijke kanker overleefd en weet dus een klein beetje wat je voelt. De toon in dit onthullende blog doet me vermoeden dat je je levenslust nog niet hebt verloren en vol nieuwsgierigheid en positivisme bent begonnen aan de verlenging die je gelukkig gegund is. Leve je tweede leven!!

Geef een reactie

