You’ve Got (No) Mail

Standaard

002 2

Het zal zo’n vaart wel niet lopen, stelde ik mezelf gerust, toen in niet mis te verstane woorden de boodschap op onze postkast in het dorp werd geverfd “Geen busnummer, geen post“.

Zo’n vaart liep het dus wel. De Griekse Post hield woord, de chaos die erop volgde was niet te overzien. Eigenwijs als ik ben, vertikte ik het, mijn post uit de openbare “help jezelf”-grabbelton in de stad te gaan vissen, al helemaal toen onze postman mij verzekerde, dat hij onze brieven altijd zou bezorgen. Overigens een bovenstebeste kerel, die Apostolis, ik geloofde hem en vond het dus niet nodig mijn onwil met mijn gebruikelijke f-krachttermen te onderstrepen. Daar kreeg ik spijt van.

Nu wil ik niet gezegd hebben, dat de regeringswissel er iets mee te maken heeft, maar het ziet ernaar uit, dat Griekse Post een grote opruimactie is gestart. Toen ik vanochtend onze postbus leeghaalde, vielen er tientallen brieven (zonder busnummer) uit. Facturen, herinneringen, uitnodigingen, betalingsbewijzen, kerstwensen, kaartjes… allemaal uit 2013!

Ik wacht nu op de lading 2014 vooraleer ik mij aan het beantwoorden van uw nieuwjaarswensen zet.

29 gedachtes over “You’ve Got (No) Mail

  1. Helpt het als je zelf een brievenbus beplakt met prachtige plaatjes van koetjes of zo (geen Gekke) en er dan een nummer opschildert (nadat je een cursus kalligrafie hebt gedaan), er een mooie lachende foto van jezelf op plakt en er tot slot een popje instopt dat elke keer “andio!” zegt als er een brief in valt en “Παρακαλώ σημειώστε ξανά Parakaló̱ si̱meió̱ste xaná” als het een factuur is?

  2. Menck

    Gekke toestanden bij jullie. En niet bepaald praktisch, lijkt me.
    Maar kom, hier is ’t soms ook geen lachertje. Mijn bussticker ‘Geen reclame, geen rekeningen’ wordt door de postbode straal genegeerd.

Geef een reactie

