Gezegend

Standaard

Heraklion-Rain

In zijn tegendraadsheid heeft Boss de wagen geparkeerd in een smalle eenrichtingsstraat, tegen de rijrichting in.
Dit belooft nog meer krassen op ons al flink gehavend vehikel.

“Shall I take my paraplu?” vraag ik langs mijn neus weg voor ik het portier dichtsla. Ik heb stante pede spijt van mijn (nog maar eens) overbodige vraag, want hij zal ‘neen’ zeggen.
“We call it an umbrella. It won’t rain today”.

Drie minuten later voel ik de eerste regendruppels al.
En lopen wij tot overmaat van ramp Manolis (of is het Yiannis? Michalis?) tegen het lijf, waarmee Boss uitgebreid staat te Kali Xronia-en (lees : nieuwjaarswensen) terwijl de regen al in mijn nek drupt.

Dampend, met ontregeld humeur, hol ik naar het overdekt terras van de nieuwe bakkerij op Freedom Square. Er is nog een tafeltje vrij , net onder een warmtelamp.
Het is druk en vooral rumoerig in de zaak, Grieken praten niet, zij roepen. Het deert me niet, want ik heb mij voorgenomen dit jaar enkel mijn vele blessings te tellen en mijn voorprogrammering schijnt te werken.

Als Boss onbezwaard binnenstapt, heb ik zijn frappé met chocoladecroissant al besteld. Wij overlopen voor de derde maal zijn, ons, dagprogramma, want “you NEVER listen to me, Babette”.

Hij moet er nog even vandoor, zegt hij, snel het dagelijks fotootje maken voor de lezers van zijn website. Vanuit mijn ooghoek zie ik hem op het plein in gesprek met een straatventer. Kali Xronia.

Met de nodige zwier legt hij even later een nieuw, opvouwbaar parapluutje op mijn tafeltje. Schotse ruitjes.
Laadt de foto van het druipnatte plein op en lanceert de oproep
“It’s raining in Heraklion, folks. Don’t forget your umbrella!”

Als ik bij het buitengaan mijn nieuwe aanwinst openklap, breekt een balein middendoor. Blessings.

15 gedachtes over “Gezegend

    • Klopt volledig, Nurse, it sucks. Maar voor mij heeft het ook zo zijn voordelen, het gedwongen thuiszitten geeft mij de tijd en de kans mijn leesachterstand in te halen en tientallen schitterende logjes te (her)ontdekken. Laat maar komen.

  1. Haha, jammer dat je er geen foto van hebt gemaakt, zo, met een Boss die dat pluutje met dat gebroken balein boos op de straat mietert.
    Had Marjon vast enig gevonden, vers van de pers uit Griekenland.

Geef een reactie

