Smash!

Standaard

pomegranate

Naar aloud gebruik wordt op Nieuwjaarsdag in huis een granaatappel op de grond gegooid om de inwoners overvloed en voorspoed toe te wensen. Hoe meer zaadjes, hoe meer geluk.

Ik wens jullie allen een vruchtbaar en veelbelovend 2015 toe!

32 gedachtes over “Smash!

  1. Terugkomend van een ochtendwandeling kan ik melden dat het hier overal bloedrood ziet.
    Voortdurend moest ik denken aan jouw kapot gevallen granaatappel.
    Alleen zijn het rode papiersnippers. die er op de stoepen en straten liggen.
    In de krant las ik vorige week over een opstand van Amsterdamse ambtenaren.
    Een scheurkalender als kerstpakket scheen niet te bevallen.

    Maar dat deze scheurkalender over de stoepen en straten uitgestrooid zou worden was mij nog niet bekend.

    Zo zijn er oude tradities en ontstaan er plotseling ook nog nieuwe tradities?

    Vriendelijke roet,

  2. elsjeveth

    een mooie kleurrijke traditie passend bij het licht en de kleuren van kreta. gisteren heb ik een olie krentenbol op de grond gegooid, of liever laten vallen, helaas het werkt hier niet. geen krent ontsnapte aan de bol.
    fijn en gezond 2015 voor jou

  3. Dear daling, In 2015 ga ik een keer je hele blog lezen. Wat ik tot nu heb gezien intrigeert maar ik kan het allemaal nog niet goed plaatsen. Ik wens je in ieder geval veel schrijfplezier en een gelukkig en gezond 2015.

Geef een reactie

