Zeg maar dag met je handje!

Standaard


Ten huize Boss is er eentje dat de zomer maar met lede ogen aan ziet komen.
Een Koninklijke Hoogheid nog wel, die in deze Brits-Vlaamse lifestylebroedplaats,
na de boss weliswaar, de meeste égards verdient.

Nochtans staat Her Majesty breedlachend in een (voor deze zomerdagen)
veel te wollig Damart-jurkje op een schap in de living room, voorbehouden aan
de plaasteren, plastieken, rubberen, glazen en bronzen afgietsels van prominente
persoonlijkheden, die de boss tijdens zijn vele reizen heeft verzameld.

Boss is een verzamelaar. Vandaar de schier ontelbare schappen in dit huis,
genoegzaam bekend als de Hermitage van Kreta. Robotten, oud speelgoed,
Engels porselein, oude radio’s, klokken, art déco, Alessi et j’en passe.

Als u weet dat dit alles met een verfkwastje en met enige regelmaat dient afgestoft
te worden, dan vraagt u zich dus met recht en rede af, waar ik Goodness gracious
me nog de tijd vind om hierover avondvullende blogs neer te pennen.

Her Royal Highness staat dus tussen Mao Tse Tung en Manneken Pis.
Met als enige avantage op haar buren, het wuiven met het rechterhandje
telkens de zon schijnt. Zij is, manueel dan, veruit de meest bedrijvige,
gezien Mao onder de buste ophoudt en Manneken zijn linkerhand voor minder
prozaïsche activiteiten nodig heeft.

Uren kan zij zo doorgaan met dat handjewuiven, de snelheid varieert ook
danig naarmate de zon ongenadiger op haar edele hoofd schijnt.
Ik vrees, dat de winterbreak te kort was voor deze oude bes om voldoende
op krachten te komen en zij er dit jaar eindelijk de brui zal aan geven.

Vergeet het maar. Never relinquish your nobility, Elisabeth
Afbeelding

12 gedachtes over “Zeg maar dag met je handje!

  1. Ik wilde hier graag een puntig commentaar neerzetten, maar was zo gebiologeerd door dat verschrikkelijke beeldje (ik ben een leek dus ik mag zoiets onbekommerd roepen; leken hebben altijd hun onverwoestbaar gelijk) dat ik niets meer wist te schrijven. Dat handje alleen al. Zwaai, zwaai… (*beweegt slap handje van boven naar beneden*).
    Enfin, wat moet ik nou schrijven: veel succes met dat verfkwastje? Fijn dat Mirjam jou ontdekt heeft? Mooi beeldje? Dat is allemaal nog slapper dan dat handje.
    Nee, ik weet het niet, ik pas en ga over tot de volgende blog (*zakt hopeloos terug in stoel en sluit de ogen*).

Geef een reactie

