Get over it!

Standaard

Afbeelding

Had ik het niet gedacht.
Er loopt een bericht over mijn scherm. “Fw: humor??”
In onvervalst Engels, afkomstig van Leen, nochtans zo oerhollands als bitterballen.
 “The following is an e-mail I sent to the boss this morning. I want you to know what I said to him”.
Haar jeremiade had de boss die ochtend reeds onder mijn exclusieve brillenglazen geschoven, ik wist dus what she said to him.

Net zoals ik weet, dat ik mij aan een morning after klaagzang mag verwachten, telkens de expatkolonie zich verheugt op een plezierig samenzijn. Dat plezier danken zij dan uiteraard niet aan mij, maar aan de boss, die met zijn flamboyante attitude, en vooral zijn Britse humor, die anders zo saaie hormonencontainers pleegt te entertainen. Hem willen ze erbij, mij nemen ze erbij.

En steeds is er wel eentje dat zich in die humor verslikt, zich bij de ruime boezem gegrepen voelt.
Niet dat Leen zich bij dit laatste ook maar enigszins zou verzetten, zij staat erom bekend bij een begroeting haar push-up met onmiskenbare bedoelingen diep in elk mannenoverhemd te priemen.

Na Jackie, Maureen, Pam et les autres, moet nu ook een verontwaardigde Leen mij ervan op de hoogte brengen dat zij heel gekwetst is door een van zijn jokes, althans “I believe/hope you were joking, Boss, but for me it certainly is not a joke”.

Het blijft mij een raadsel, waarom deze vrouwen, die stuk voor stuk een kleurrijk verleden achter zich aanslepen en op alles, behalve op hun meertalige tong, zijn gevallen, er totaal niet in slagen de boss meteen, à la minute, per omgaande lik op stuk te geven.

Hijzelf zit er niet mee. Locking the stable door after the horse has bolted, zucht hij. Een volgende keer willen ze hem er toch weer bij, please.   

Ik heb Leen per kerende post een smiley gestuurd met de boodschap “Get over it”.

 

15 gedachtes over “Get over it!

  1. Lieverds, de waarheid is nog schokkender! Ik was een paar weken op reis, met de boss of all people. En zag mijn familie terug. En werd ook alweer een jaar ouder. Hoeveel rauwer kan je je biefstuk nog lusten. Nu in de wurgende greep van jetlag en opwekkende middelen, maar wèl in de zon op Kreta. Inmiddels een ijsje en mijn wonden likkend over mijn dalende populariteit alhier.
    Maar ik sla terug! Watch me en wacht even tot mijn xanax op is.

  2. Het zou mij niet verbazen als die boss van jou of niet bestaat of een hartstikke klein, kaal mannetje is met een donkere oogopslag en een charisma waarvan iedereen zich afvraagt bij welke supermarkt hij dat in hemelsnaam heeft gekocht.
    Ik weet niet wat hij tegen Leen gezegd heeft maar het moet dodelijk zijn geweest.
    Jammer dat we geen foto van hem hebben. Hij zal staan op zijn privacy en terecht.
    Door jou wordt hij een legende naar wiens witte rook met name vrouwen gaan verlangen.
    Ik hoop alleen maar dat je die deurmat eens over een enorm gat in de weg drapeert en roep: come on, darling, we are pretty late.

Geef een reactie

