Oh Happy Day!

Standaard

Afbeelding

Zwijg er mij van. Alsof er al niet genoeg kwel op mijn bord ligt, zijn wij sinds 1 februari de overgelukkige bezitters van een pied-à-terre in de hoofdstad. Stelt u zich daar vooral geen designloft met potplantendakterras bij voor. Het is een uitgeleefd huis waar de adem van de Ottomanen zowaar nog in je nek blaast en de renovatiekost mij van mijn sokken. Eigenlijk was het mijn idee, een stekje voor mezelf, waar ik heer en meester zou zijn en bij tijd en wijle, zeg maar om de twee weken, mijn idyllisch ingeslapen dorp zou ontvluchten voor de broeierige multicultuur van de stad. Onder andere. Nù is het een megaproject van de boss.

Would you mind making me some sandwiches?

Hij staat vertrekkensklaar, want hij heeft afgesproken met de schrijnwerker, de schilder, de loodgieter, de metser, de elektricien en andere weet-ik-veel-herstellers. Of ik het erg vind om er niet bij te zijn, want zaken met zo’n mannen handelt hij liever zèlf af. You got to be straight with those people. En per slot van rekening, my darling, jij bent al verantwoordelijk voor Budget & Exploitation. (Wat dit ook mag voorstellen). En, hij kan dan meteen ook al aan een paar klussen beginnen.

Ik zie mijn droom volledig verdampen. Ik zie ook dat hij zijn nieuwe broek heeft aangetrokken voor die paar klussen, hoewel er in de utility een overvolle doos staat, voorzien van het label “Painting Clothes”. De zoveelste broek die zal verknoeid zijn nog vooraleer het bedrag van mijn creditcard is gehaald, bedenk ik, terwijl ik zijn sandwiches in folie draai.

Op de middag loopt een bericht binnen. “The sandwiches were delicious, thank you my dearest Valentine” smiley kusje kusje kusje.

Beladen met pakjes met strik, zijn pull en broek onder de witte verf, zie ik hem met een brede glimlach het hekken achter zich sluiten. “Happy Valentine“, roept hij.

Ik slik meteen mijn ingestudeerde commentaar op de broek in. Tot een latere datum.

Per slot van rekening ben ik niet voor niks verantwoordelijk voor Budget & Exploitation.

19 gedachtes over “Oh Happy Day!

  1. Dus uw veeleisende strakke bovenlip is verantwoordelijk voor klus en go en u moet zijn broeken wassen en daar van tijd tot tijd quasi over mopperen, zoals vrouwen dat doen, met een hoofdschuddend gebaar, een zucht en een paar vergeefse streekjes over de vlekken.
    Dat B en E gaat natuurlijk gewoon in eigen tijd. Wat een leven. Ik ben toch maar blij dat ik fijn vlak bij de Noordzee woon;

Geef een reactie

