Happy Weeds

Standaard

Afbeelding

Ik hoef geen poll van “Het Fluitend Tuiniertje”
in te vullen om het ongenadige verdict te kennen.
“U hebt matig tot geen groene vingers”.

Hoewel ik ze verafschuw, laat ik mij al eens
verleiden tot het invullen van dergelijke oervervelende
vragenlijstjes, in de hoop eens een minder bedroevende
score te halen. Niet dat ik achteraf wegzink in diep
zelfmedelijden, ik zoek zelf al een halve eeuw
tevergeefs naar enig remarkabel talent.

Een paar fanatieke tuinfeeën ken ik dan wel.
Eentje zong nog op een blauwe maandag in het
achtergrondkoortje van Jimi Hendrix en heeft,
sinds zij aan de zijde van een volbloed psychopaat
haar toevlucht op Kreta zocht, haar bek niet meer
opengetrokken.

Nog eentje heeft zowaar een Sissinghurst voor haar
stoep aangelegd en houdt godganse dagen, op haar
buik gelegen, elke spriet in de gaten die zich door
de dorre aarde wringt. Zelfs bij nacht en ontij, daar
verdenk ik haar van.
Zij is overigens een superlief mens, ook al omdat zij
nooit op bezoek komt, vanwege die spriet.

Groene vingers zal je dus aan mijn handen niet vinden
en ik wil graag geloven dat mijn onkruid mij daar
dankbaar om is.

Dit is buiten de waard gerekend, echter.
Vanmorgen lag een fonkelnieuw paar tuinhandschoenen
op mijn muurtje, boven mijn weeds, daar silentio neergelegd
door de boss.

Ik heb ze vanavond in de vuilnisbak gegooid.
Mijn groene vingers staken er helemaal door.
Er was meer onkruid dan ik had verwacht.

 

10 gedachtes over “Happy Weeds

  1. Ha ha, Als je het onkruid toch nog groen kan laten staan heb je wat mij betreft echt wel groene vingers. Je hoeft het alleen zo nu en dan eens uit te dunnen. Je moet maar denken alle bloemen en planten zijn ook ooit betitteld als onkruid.

  2. Tja, als je al zolang zoekt naar enig talent in jezelf, dan moet je er rekening mee houden dat jouw enige talent is: doorzettingsvermogen. Je zou er groen en geen van gaan zien.
    Onkruiden zijn trouwens geen katjes om met handschoenen aan te pakken. Ze krijgen pas respect als je ze met blote handen verwijdert. Probeer het eens en je zult gelukkig worden.

    Is de boss ook niet een soort onkruid?

Geef een reactie

