Vide-o-ma

Standaard

3209 km zijn wij van elkaar verwijderd,
mijn kleinzoon en ik.

Hij begint net te broebelen,
speekselhaartjes slierten over zijn kin.
Ik heb een droge mond,
ik ben ei zo na uitgepraat.

Afbeelding

Elke zondag zien wij elkaar, na de cameraklik.

Ik ben een afstandsoma, een onlinegrootje.
Een chatopoe. Teeveemoemoe.
Zijn skypomi, zijn beppekreta.

Wij verstaan elkaar, mijn kleinzoon en ik.
Dezelfde stem als zijn mama, maar dan met
een bril erboven.

Hij lacht breeduit, zijn papa trekt gekke bekken
buiten het beeld.

Ik zie zijn nieuwe tandjes,
zijn dikke handjes.

Zijn verwonderde blik. Spaarzame haartjes.
De outfit die ik online kocht.

Ik afstandshou van ‘m.
Elke zondag opnieuw.

4 gedachtes over “Vide-o-ma

Geef een reactie

