De Laatste Dans

last_dance
Standaard

Het leven is een dans met rare sprongen.
Het is niet iedereen gegeven, de passie, de
souplesse en de verbetenheid te bezitten om
zijn cadans te volgen en het ritme bij te houden.

Met de vader van mijn zoon zette ik ooit een
wervelende dans in, tot onze passen niet meer
in elkaar overliepen. Tot de vele kwetsuren ons
ertoe noopten ermee op te houden.

Vannacht is hij na een slepende ziekte
overleden.
Afscheid nemen hoeft niet meer, dit deed ik dertig
jaar geleden al.
Huilen wil ik niet, want, hoewel de dans ophield,
de muziek bleef doorspelen.

Dankzij hem is er onze fantastische zoon, mijn
bijzondere parel, die mij door alle tragedies van het
leven loodste tot ik de logica ervan leerde begrijpen
en aanvaarden.

Tot het moment waarop ook voor mij de muziek
zal stilvallen, blijf ik zijn vader dankbaar voor dit
onbetaalbare geschenk.

Voor hem en met hem wil ik nu onze laatste dans
inzetten, een dans die hem mag leiden naar de
weldadige oase van vrede en rust.

5 gedachtes over “De Laatste Dans

  1. Hallo Babette, ook van mij gecondoleerd. Mooi hoe je toch met respect over je ex-man schrijft. Voor je zoon zullen dit ook moeilijke tijden zijn. Maar jouw woorden over hem doen vermoeden dat het met hem wel goed komt/gaat.
    Sterkte voor jullie allen.

Geef een reactie

