Attention, please!

Standaard

“Ba-betttt?”
Zeurderige klaagtoon. Stijgt op uit de bank waar Boss zich net
uit zijn middagdutje heeft gehoest.
“You’re not paying me much attention”.
Wij zijn net terug van een weekje Istanbul. Ik met een ongekende
energiepiek, hij een beetje ziekjes.
Om 8 u stipt heb ik hem ontbijt op bed gebracht, met een gekruid omeletje
in dat koperen pannetje waarvoor hij mij door de halve Spice Bazaar
heen heeft gesleurd.
“Of ik dat pannetje rechtstreeks op het vuur heb gezet? Misschien toch
beter niet doen, in Turkije bakken ze het omeletje apart”.
Ik sta er niet bij stil, bedenk enkel dat het ontbijteitje morgen zachtgekookt
zal zijn.
Tegen 10 u stipt heb ik de drie koffers leeggehaald, teruggezet wat moet
staan en teruggelegd wat moet liggen, de wasmachine volgestopt,
de afwas weggewerkt, de buren bedankt omdat zij een oogje in het zeil
hielden tijdens onze afwezigheid, de was aan de lijn gehangen, een volgende
machine gevuld, mijn rekeningoverzichten gecontroleerd en de
Griekse comments op zijn fanpagina’s vertaald.
“Can you bring my tea, please?” Het is 10 u stipt.
“I’d like a coffee now”. Het is 11.30 u stipt.
“I’m hungry now”. Het is 12.30 u en is bedoeld als herinnering dat hij zijn
lunch graag om 13 u stipt wil hebben, als hij BBC World News volgt.
Misschien ben ik het uur wel eventjes uit het oog verloren.
Dat was erg lekker, thank you.
Boss is nu aan het Engels nieuwsoverzicht op France24 toe
en valt bij de tweede herhaling steevast in slaap.
“Yes, please!”
Ik hoef hem niet eens meer te vragen of hij nu (het is 15 u stipt)
een kopje thee zou wensen.
Een beetje compulsief kan je Boss wel noemen. Elk oompje zijn syndroompje, zeg ik maar. Misschien moet ik hem maar wat meer aandacht schenken.

 
 

8 gedachtes over “Attention, please!

  1. Ik ben het niet met die reacties eens hoor. Als je jezelf doormat noemt, dan moet je dat ook stipt op tijd waarmaken. En dat doe je keurig. Dus wat piepen die reaganten hier nu?
    (*gromt: wat is dat voor een man die zijn vrouw zulke opdrachten geeft?*).

    Dank je, Babette, twee klontjes en een wolkje, please.

Geef een reactie

